Wie is Nappy’s.nl ?

Wie is Nappy’s.nl ?

In mijn nieuwe rubriek “Wie is de shop” laat ik eigenaressen van een webshop aan het woord. Wie is nou het gezicht achter de shop en waarom doet ze dit eigenlijk?! 

Vandaag is Ilka aan de beurt. Zij is de eigenaresse van Nappy’s.nl en deelt met jullie waarom zij vindt dat haar shop zo uniek is.

Ilka, vertel eens wat meer over jezelf!

Hoi! Ik ben Ilka. Geboren onder de rook van Rotterdam, maar opgegroeid op het platteland van Drenthe. Inmiddels alweer 30 jaar en moeder van twee heerlijke jongens (3 en 1 jaar). Ik ben getrouwd met Marco en we zijn alweer bijna 9 jaar samen, de tijd gaat super snel! Sinds twee jaar ben ik de trotse eigenaar van Nappy’s.nl. Een webshop in wasbare luiers!

Wat deed je voordat je met de shop begon?

Voordat ik met mijn shop begon studeerde ik pedagogische wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht. Precies een week na mijn afstuderen stapte ik in het huwelijksbootje met Marco. Een paar maanden later waren we in verwachting van ons eerste kindje. Een passende baan vinden was erg moeilijk, dus ik was veel thuis en schreef voornamelijk teksten voor diverse websites om wat te doen te hebben en natuurlijk om wat te verdienen.

Wat was de belangrijkste reden om te beginnen met je webshop?

Toen onze oudste zoon 8 maanden oud was kreeg ik een mailtje van een webshop in wasbare luiers. Ze gingen er mee stoppen en stonden open voor overname. Wij gebruikten op dat moment al 8 maanden wasbare luiers voor onze zoon en hadden een deel van onze luiers bij deze webshop gekocht. Vandaar dat wij (net als alle andere klanten) deze mail kregen. Ik las de mail en voelde een enorme kriebel in mijn buik. Dat zou gaaf zijn! Thuis zijn beviel hartstikke goed, een passende baan was nauwelijks te vinden, hoe gaaf zou het zijn om een eigen webshop te hebben in iets waar ik zo ontzettend achter sta en blij van word? De stoute schoenen dus maar aangetrokken en een enthousiast mailtje terug gestuurd. Nog geen week later zaten we aan de koffie bij de eigenaren. Het klikte en ik werd alleen maar enthousiaster. De overname was snel rond. We kochten voorraad in, vernieuwden de website en gingen een maand later live!

Waar haal je de meeste voldoening uit ?

Het klantencontact! Het is zo ontzettend leuk om mensen op weg te helpen in het oerwoud aan keuzes en om ze te begeleiden bij hun eerste stappen in wasbare luierland. De lieve mailtjes die ik krijg, omdat mensen blij zijn met mijn webshop, mijn service en het leuke persoonlijke contact, maken elke keer opnieuw mijn dag!

Hoeveel tijd besteedt je aan je webshop?

Heel, heel, heel erg veel! Nappy’s.nl groeit gigantisch en eigenlijk gaat er alle tijd in zitten die ik maar heb. Ik ben fulltime thuis en combineer de zorg voor de kinderen met de webshop. Dat betekent ’s ochtends eerst de mail openen en vragen beantwoorden, leveranciers mailen, dingen afronden die de avond ervoor zijn blijven liggen. Daarna pakketjes maken. Voor 15.30 uur besteld, is de volgende dag in huis. Dus ik ben eigenlijk altijd tot zeker 16.00 uur bezig met pakketjes maken. Als de pakketten allemaal gelabeld en wel klaar staan om opgehaald te worden is er tijd voor overige klussen. Vaak moeten er binnen gekomen leveringen verwerkt worden, dus uitgepakt, gecontroleerd en weer online gezet. En er is altijd werk aan de website te doen, teksten schrijven en nieuwe producten online zetten bijvoorbeeld. Tussendoor blijft het klantencontact een zeer belangrijke bezigheid die veel tijd kost. Ik reageer zo snel mogelijk op mails, apps en berichten via Social Media. Als de kinderen ’s avonds op bed liggen, zijn Marco en ik vaak ook nog uren bezig. Er is altijd werk te doen, maar we vinden het nog steeds erg leuk;-)

Vertel eens, waarom wasbare luiers?

Omdat ik een heel grote fan van wasbare luiers ben! Ik weet er heel veel van af en sta voor 100% achter het product. Wasbare luiers hebben zoveel voordelen ten opzichte van wegwerpluiers. Op de allereerste plaats zijn ze beter voor je kindje. Kinderen die wasbare luiers dragen hebben veel minder vaak luieruitslag dan kinderen die wegwerpluiers gebruiken. Dit komt omdat de super absorberende korrels in wegwerpluiers zó goed absorberen, dat ze zelfs vocht uit de huid onttrekken en de huid dus uitdrogen. Een droge huid is een stuk gevoeliger voor infecties dan een licht vochtige huid, zoals het geval is bij wasbare luiers. Daarnaast zijn wasbare luiers zeer goed voor de heupontwikkeling, omdat ze wat breder zijn. De heupen worden hierdoor goed in de kom gedrukt en dit is voor jonge baby’s de ideale stand van de heupen. Daarnaast zijn kinderen over het algemeen veel eerder zindelijk, dit kan zeker 6 maanden tot een jaar eerder zijn. Ze worden zich veel eerder bewust van hun plasgedrag, omdat ze voelen dat de luier nat wordt zodra ze plassen. Wegwerpluiers absorberen zo snel dat kinderen vaak geen nat gevoel ervaren. En natuurlijk zijn wasbare luiers ook beter voor het milieu (ook als je het wassen mee neemt!) en voor je portemonnee. Je koopt één keer een set van ongeveer 24 luiers en dan ben je eigenlijk klaar! De luiers gaan vaak meerdere kindjes mee en zijn in veel gevallen verstelbaar in maat van geboorte tot zindelijkheid! Een besparing van zeker €600,00 (vaak meer) op de luierperiode van één kind. En dan die printjes! Ze zijn tegenwoordig zo ontzettend leuk om te zien, en ook nog eens heel makkelijk om te doen. Geen gedoe met veiligheidsspelden, maar gewoon klittenband of drukknoopjes. En die poep? Die vang je op met een inlegvelletje dat los in de luier ligt en dat gooi je dus gewoon weg bij een verschoning. De wasmachine doet de rest van het werk. Niks uitspoelen, in de week zetten of poepschrobben hoor;-)

Wat maakt jou en je webshop uniek?

Zowel mijn service als mijn assortiment. Klanten staan bij mij absoluut op de eerste plaats. Op een gouden voetstuk bijna. Klanten zijn goud waard, zij zijn de mensen die je groot kunnen maken. Mond op mond reclame is de allerbeste reclame die er is en positieve reviews zijn van onschatbare waarde. Ik doe er dus alles aan om klanten tevreden te krijgen, te houden en in zeldzame gevallen weer tevreden te maken. Daarnaast heb ik een uniek assortiment. Het meest uitgebreide van Nederland, met de grote merken, maar ook met een paar unieke merken die alleen bij mij verkrijgbaar zijn.

Is het je doel om groot en bekend te worden of liever kleiner en meer geliefd & uniek?

Deze vraag impliceert dat groot en bekend zijn niet samen gaat met geliefd en uniek. Mijn mening is dat dat wel kan. Mijn webshop is op dit moment al een grote webshop binnen de wasbare luiers en ook één van de bekendste. Maar mijn shop is ook zeer zeker geliefd en uniek. Unieke producten, lage prijzen, een zeer uitgebreid assortiment, in combinatie met een bijzondere en persoonlijke klantenservice, maakt dat klanten keer op keer terugkomen, dat ik echte fans heb en dat ik elke maand weer heel veel meer verkocht heb dan de maand ervoor. Ja, ik wil groot en bekend zijn, maar ik wil nooit het unieke en geliefde kwijtraken. Dan ben ik mijn doel voorbijgestreefd!

Als jij 1 product uit jouw shop moet noemen waar je het meest trots op bent, welke is dat dan?

Jeetje, ik ben eigenlijk op alles heel trots. Ik denk dat ik het meest trots ben op de paar bijzondere merken die mensen alleen bij mij kunnen kopen. Zoals SoftBums en Windelzauberland. De luiers van SoftBums komen uit Amerika en zijn op een unieke manier verstelbaar in maat. Dit is één van de weinige luiers die echt perfect past bij zowel een heel kleine newborn van 2 kg als bij een flinke peuter van 15 kg. Windelzauberland is een zeer luxe merk afkomstig uit Duitsland, met bijzondere prints. Dat zijn stuk voor stuk kunstwerkjes.

Goed, als laatste een ‘elevator-pitch’ … geef mijn lezers eens een goede reden om producten uit jouw webshop te kopen!

Mensen hoeven natuurlijk niets bij mij te kopen. Maar mocht je kinderen in de luiers hebben, of zwanger zijn van een nieuw klein wonder, denk er dan gewoon eens over na. Overweeg of de voordelen voor jou op wegen tegen de eventuele nadelen. Je moet natuurlijk een eenmalige investering doen, maar dan ben je wel klaar. Nooit meer aanbiedingen in de gaten te houden, naar de winkel rennen omdat er geen luiers mee zijn of sjouwen met grote voordeelverpakkingen. Er zijn altijd luiers in huis, je hebt de vrolijkste waslijn van de straat, én je hebt een blije baby met gezonde billen! (En dan ben je ook nog eens groen bezig;-)) Weet je niet of het wat is, maar klinkt het wel interessant? Dan kun je bij mij ook nog eerst huren, voor maar 1 euro per week! En als je dan besloten hebt dat je het avontuur aan gaat kun je bij mij terecht voor het meest uitgebreide assortiment van Nederland en België, met de laagste prijzen én de beste service. Ik sta altijd klaar voor advies, een helpende hand, of gewoon net dat duwtje in de rug. Wie weet tot ziens?

Ilka, bedankt!
Ik heb zelf helemaal niets met wasbare luiers, maar ik moet eerlijk bekennen dat je enthousiasme me wel aansteekt …. dus wie weet!
Volgende week lees je hier meer over : brievenbus kadootjes…

Afbeeldingen zijn eigen afbeeldingen van Ilka. 
Meer zien van Nappy’s.nl?
Je kunt haar volgen via Facebook & Instagram

Christa

Christa is de oprichtster van Christa Schrijft, haar derde kindje.
Ze is getrouwd en moeder van 2 : een jongen (2012) en een meisje (2015).
In het dagelijks leven werkt ze en probeert de strijd met haar kilo’s en zichzelf aan te gaan.
Enthousiast, pessimist, afvalheld en pleaser.

More Posts - Website

Volg:

2 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge