Weekendje samen

Het lijkt al weer een eeuwigheid geleden dat Rik en ik een weekendje samen waren. Om de herinnering toch een beetje ‘levend’ te houden vertel ik waar we allemaal geweest zijn.

Het plan was : 1 dag/nacht thuis en 2 dagen en 1 nacht weg. Ik zou via VakantieVeilingen een geschikte locatie zoeken. Hoe meer de datum naderde waarop we weg wilde, hoe meer de hotels via VakantieVeilingen vol zaten.
Toch had ik er 1 gevonden en ik won de veiling.  Helaas, net te laat want zaterdagnacht was al vol.
Dan maar van vrijdag op zaterdag weg, al vond ik dit niet de meest leuke oplossing. Het lukte me om Rik over te halen om nog een nacht ergens te slapen en hij zag dat wel zitten. Ik won nog een veiling en dacht dat ik twee hotels geboekt had. Niets bleek minder waar.

Vrijdag | Den Helder – Bergen

Wij brachten Ryan naar school en reden vervolgens met twee auto’s naar mijn ouders in Epe.
Het plan was om Chiara bij mijn vader achter te laten, samen met mijn auto, zodat hij om 12 uur Ryan van school kon halen met mijn auto. Mijn moeder moest die dag nog werken en kon later, wanneer zij klaar was met hun eigen auto naar Dronten rijden.

Na even koffie gedronken te hebben zijn Rik en ik weer samen vertrokken. Eerste stop : Den Helder.
Het weer liet nog wat te wensen over, maar het mocht de pret niet drukken. We reden door de haven van Den Helder, zagen de marine schepen en bedachten dat het wel leuk zou zijn om langs het water te gaan lunchen.
Het was ten slotte lunchtijd.

We stopten bij ‘t Veerhuis Lands End. De naam zegt het eigenlijk al, dit ligt in het uiterste puntje van Nederland, verder kun je niet. Hier stap je op de boot naar Texel.
Met uitzicht op Texel hebben we hier heerlijk en betaalbaar geluncht.

Na onze lunch liepen we nog even langs het water en zagen we Texel in de verte.

Volledige ontspanning viel over mij heen. Ik wilde hier nooit meer weg. Het was zo heerlijk rustig, de zon scheen. Het voelde als een eeuwigheid. Toch bleven we er niet lang. Kort daarna deden we een korte tocht door Den Helder. We reden bijna de haven van de Koninklijke Marine in, maar besloten toch maar om te draaien.

Onze volgende bestemming was Bergen.

Bergen

Wij waren nog niet eerder in Bergen geweest. En ik kan je vertellen : Bergen is leuk.
Voor we Bergen zouden verkennen gingen we eerst inchecken in ons hotel.

Ik had dus het idee dat ik twee verschillende hotels had geboekt. Namelijk Hotel Breeburg en Hotel van Renenpark. Wel beiden onderdeel van Dijkstra Hotel Group.  Niets bleek minder waar. Alles is onder gebracht in 1 hotel :

‘De gebroeders Dijkstra zijn samen eigenaar van 3 hotels met allen een 3 sterren classificatie en een villa met luxe appartementen. De hotels hebben een gezamenlijke receptie, ontbijtruimte, restaurant en terras. We zouden er natuurlijk ook 1 hotel van kunnen maken, maar we hebben ervoor gekozen om alle verblijfsplaatsen hun eigen uitstraling te laten behouden.

Dit had ik al wel op de website gelezen, maar ik kreeg er nog niet echt een idee bij. Tijdens het inchecken werd mij dit duidelijk gemaakt en het prettige was dan ook : we konden op de kamer blijven waar we nu zaten.
We brachten onze tas naar de kamer. De Basic kamer. Genoeg voor de twee dagen die wij er zouden door brengen. Er stond een tweepersoonsbed, twee stoelen en er was een tv. In de badkamer vonden wij de douche en wc. Prima douche overigens. Beter dan wij thuis hebben.Voor nu was dat ruim voldoende. Veel zouden we toch niet op de kamer zijn.

Na het uitpakken van de tas hebben we een rondje door Bergen gemaakt. Winkeltjes bekeken en zijn uiteindelijk gestrand bij een leuke tent om wat te drinken.
Samen dronken we een wijntje, bestelden we een broodplankje en nog een wijntje.
Voor het avondeten hadden we gereserveerd bij Restaurant Zusters.

Een heerlijk knus restaurant en wat hebben we heerlijk gegeten! Echt de moeite waard.
Nadat we uitgebreid getafeld hadden zijn we naar de kamer gegaan. We waren allebei best een beetje ‘gaar’.
Lekker uitgebreid douchen en dan lekker slapen.

Zaterdag | Bergen – Haarlem

Zaterdagmorgen, tijd voor ontbijt. Ik was al vroeg gewekt door een baby. Heel fijn als je een weekend weg bent zonder kinderen. Lekker douchen om goed wakker te worden en daarna aan het ontbijt.
Wat ook heerlijk was! Heel uitgebreid, er lag genoeg en voor ieder wat wils.

Daarna zijn we naar Haarlem vertrokken. We parkeerden onze auto op P+R Overveen en gingen vanaf daar met de trein naar Haarlem.
Ook in Haarlem waren wij nog nooit geweest en wat is Haarlem geweldig!

We hebben lekker geshopt, voor zowel de kinderen als onszelf en hebben afgesloten met de bioscoop. Lekker een filmpje kijken eind van de middag. Murder on the Orient Express is het geworden.
Geen hele slechte film, maar ook geen hele goede. Voor nu was het prima.

Ook in Haarlem hebben wij heerlijk geluncht tussen de middag, snacks gegeten in de bios en na de bios zijn we pizza gaan eten bij een knusse, maar hele goede pizzeria in Bergen.
Daarna hebben we een boodschapje gedaan voor op de kamer, wat drinken en lekkers, zijn terug gegaan naar de kamer en hebben daar lekker liggen chillen. Zo fijn dat dat kon zonder kinderen om ons heen!

Zondag | Bergen – Bergen aan Zee en naar huis

Zondagmorgen hebben we weer heerlijk ontbeten. Het weer was ondertussen wat minder geworden. Sterker nog : het regende. Toch besloten we om naar Bergen aan Zee te gaan en lekker langs het strand te wandelen.
Dit hielden we maar kort vol. Het begon flink te waaien en te miezeren, dus besloten we een kop koffie in een van de strand tenten te drinken.

Nadat we onze kop koffie op hadden vonden we het eigenlijk wel tijd om naar huis te gaan.
Met name Rik miste de kinderen (sorry dat moest ik even gezegd hebben) en het weer zou er niet beter op worden, dus we vertrokken, stapten in de auto en reden weer richting Dronten.

Wat hebben we een heerlijk weekend gehad! Heerlijk gegeten, hadden perfect weer en hebben alleen maar dingen gedaan die we allebei leuk vonden! Hoop dat het volgende weekend niet weer zo lang op zich laat wachten!
Vind jij het ook zo fijn om zonder kinderen weg te zijn?