Week 6&7 | Eerste doel bereikt!

Week 6&7 | Eerste doel bereikt!

Week 6 & 7. Niet altijd alles is rooskleurig en ziet eruit om door een ringetje te halen. Zo ook mijn afgelopen weken niet. Jullie liepen wat achter op de feiten en daarom deel ik vandaag twee weken in 1 keer. 

Lees ook : Strijd tegen de kilo’s week 5.

Week 6 was weer de eerste week waarin Rik moest werken. Laat ik het kort houden : ik had het er moeilijk mee.
Zo moeilijk dat ik maandag t/m woensdag in een flinke dip heb gezeten. Dat is dan ook de reden dat ik week 6 vooral kort maar krachtig met jullie deel in de vorm van wat foto’s.

300 gram minder

Er was ‘maar’ 300 gram van mijn lichaamsgewicht af. Wederom een flinke domper.
Niet alleen miste ik manlief, maar daarnaast moest ik het ook de rest van de dag allemaal weer alleen doen.
Ryan weer voor het eerst naar school en ik was er van overtuigd dat mijn harde inspanningen mij een welverdiend resultaat zouden opleveren. Hierdoor viel de 300 gram wat tegen. Nu bedenk ik mij dat er in ieder geval iets af was. Kortom. Een week om heel erg snel weer te vergeten!

Wat ik wel met jullie wil delen uit deze week

Ik ging weer lekker aan de gang met de workouts in de app.

At een heerlijk, maar simpel ontbijt

Maar ook een wat uitgebreider en lekker hartig ontbijt!

En ik maakte weer de wekelijkse boodschappen lijst!

Week 7

Deze week begon ook nog niet direct als een top week.
Blue Monday stond als eerste voor de deur en normaliter ben ik niet zo bijgelovig, maar deze maandag was absoluut niet mijn beste maandag. Net als vorige week miste ik Rik enorm en daarnaast was ook mijn grieperigheid nog niet volledig verdwenen. Samen met Chiara heb ik de hele dag op bed gelegen en leefde ik op thee, kaakjes en crackers. Toch moest ik mij halverwege de dag uit bed hijsen, want Ryan moest van school gehaald worden. Na schooltijd ging het iets beter en maakte ik een volkoren pasta als avondeten.

Na het eten snel de kinderen naar bed, want mijn gevoel zei mij dat ik eens even lekker moest gaan sporten!
Even al dat luie zweet van vandaag eruit.

En dat ging nog eens goed! Ik deed maar liefst 3 heerlijke workouts, zweette me een ongeluk en was moe maar ontzettend voldaan. Na een heerlijke douche was ik dan ook helemaal klaar met de dag en belandde, bekaf, in mijn bed. Slapen zou mij nu vast goed doen!

Helaas

Niets bleek minder waar. In slaap vallen deed ik niet en Chiara hield mij meerdere keren uit mijn slaap.
Wederom bekaf bij het ontwaken en daarnaast had ik een keel alsof ik 6 weken non-stop gerookt had.
Fijn, net wat ik nodig had. Desalniettemin koos ik ervoor om mijn best te doen er het beste van te maken.
Sterker nog : ik wilde de weegschaal ontmoeten!

Vol goede moed haalde ik mijn gevreesde vriend tevoorschijn en gaf hem het vertrouwde plekje op de ijskoude badkamervloer. Ik was er helemaal klaar voor. Waarschijnlijk weer ‘maar’ 300 gram, maar deze keer zou ik er blijer van zijn.

Niets bleek minder waar. Mijn vriend de weegschaal gaf aan dat ik 1,1kg kwijt was!
Niets heugelijker dan dit op een dinsdagmorgen! Hiermee is namelijk mijn eerste doel van mijn afvalrace behaald!

Niets kon mijn goede humeur nog wegnemen vandaag! De eerste 5 kilo zijn eraf en dat is al een hele overwinning! Ook de centimeters meet ik op. Van alle metingen ben ik weer een centimeter kwijt! Ik voel me als herboren, kleed me gauw aan, want ondertussen moet ik wel even opschieten. Een nieuwe werkdag!

Kids weggebracht en naar mijn werk gereden, waar ik voor het eerst sinds lange tijd weer gewoon een normale tijd aankom zonder in de file te moeten staan. Ik heb licht ontbeten, maar toch red ik het tot de lunch. Mijn lekkere tosti kipfilet gaat er weer smaakvol in. ‘s Middags eet ik nog een komkommer.
Wanneer ik weer in de auto stap om naar huis te gaan, merk ik dat ik me weer minder ga voelen. Grieperig. Gauw de kinderen ophalen en naar huis. Ook de kinderen zijn niet fit. Niemand heeft zin in eten, dus we eten brood en daarna breng ik snel de kinderen naar bed. Ik neem mijn laptop mee naar bed en besluit dat ik op tijd ga slapen.
Dit valt tegen en uiteindelijk slaap ik pas rond half 12, voor mijn doen erg laat. De nacht wordt niet veel beter. Chiara heeft waarschijnlijk een kroep aanval, maar na wat voorzorgsmaatregelen slaapt ze toch nog goed in.

Ik word weer halverwege de nacht wakker en blijf vervolgens 3 uur wakker. Wat ik ook doe, niets helpt om me weer in slaap te krijgen. Uiteindelijk val ik tussen 5 en half 6 in slaap, waarna de wekker om 7:00 weer gaat.
Dat was een kort nachtje.

Woensdag

De week is weer door de midden. Het is woensdag en dat betekent mijn vrije dag! Top fit voel ik mij niet, maar ik besluit dat ik vandaag niet de hele dag in bed wil liggen. De kinderen maak ik wakker en samen ontbijten we.
Ik ontbijt met een rijstwafel, kipfilet en augurk. Voor nu even genoeg.

Wanneer ik Ryan naar school heb gebracht, drinken Chiara en ik samen een lekker kopje thee bij thuiskomst.
Tijd voor de huishoudelijke dingen en daarnaast een beetje rustig aan doen, want ik voel me echt nog steeds niet fit. Toch staat er een enorme berg was in de badkamer die ik moet wegwassen, dus tijd om aan de bak te gaan!

Tussen de middag maak ik een salade die in de #nbfmapp staat.
Een heerlijke peren salade met walnoten, radijsjes en geitenkaas.

Ziet het er niet verrukkelijk uit?! Hij smaakte mij in ieder geval goed, alleen had ik even de verkeerde dressing gebruikt. Dat was even jammer. Mocht de pret niet drukken, ik heb hem bijna helemaal opgegeten.
De rest bewaarde ik voor ‘s avonds. Mijn eetlust is nog steeds niet optimaal, dus zo kon ik mooi teren en kreeg ik toch voldoende binnen.

Samen met vriendin Willemien deden we 3 lekkere workouts. Dit deden we via FaceTime, want we konden even geen moment vinden om naar elkaar toe te gaan. Zo hebben we het mooi opgelost en al met al zijn we toch een uur en een kwartier bezig geweest! Zo hebben we een week waarin we even niet fysiek aanwezig zijn en gaan we volgende week weer afspreken om in ‘real life’ te sporten.

Donderdag

Mijn werkdag. Ik start met Griekse yoghurt, mango, rozijnen en havermout. Toch wel een heerlijk begin van de dag. De kinderen breng ik weer weg , naar de gastouder en school, en rijd daarna door naar mijn werk.
Mijn lunch bestaat wederom uit tosti kipfilet. Dit vind ik lekker makkelijk.

De dag gaat redelijk snel voorbij en voor ik het weet, ben ik onderweg naar huis. We eten bami. Net iets waar ik even zin in had! De avond zelf verloopt rustig en ik ga op tijd naar bed, morgen weer vroeg mijn bed uit.

Vrijdag

Terwijl huize Regterschot nog op 1 oor ligt, ontbijt ik lekker met griekse yoghurt met daarin twee kiwi’s en honing. Mijn stoelgang is momenteel niet helemaal wat het moet zijn en ik besluit even een ‘oppepper’ te nemen. Heel veel helpen doet het niet direct, maar ik kan er weer mee door.

Mijn lunch is de befaamde patatmiddag. Dit doen we eigenlijk elke vrijdagmiddag, wanneer de baas niet op pad is.
Het smaakt me goed, maar ik besluit deze keer dat ik geen patat oorlog neem, maar een patat met fritessaus.
Daarbij drink ik een cola light en ik kan er de rest van de middag weer tegen aan.

Tussendoor eet ik nog een komkommer, lekker vind ik dat. Even een fris iets zo halverwege de middag. Zo heb ik niet de neiging om te snacken bij thuiskomst.

‘s Avonds eten we sla, met aardappelkroketjes en vlees. Rik gaf aan dat weer een keer te willen eten en daar geef ik dan trouw gehoor aan.
Na het eten ga ik eerst even een wandeling maken met de hond en bij thuiskomst doe ik nog een workout. Dit keer houd ik het bij 1 workout, want ik voel me een beetje licht in mijn hoofd. Daarna even lekker douchen en languit op de bank.
Weinig ‘gesnack’ want de boodschappen moeten nog gedaan worden.

Weekend

Het is weer tijd voor de wekelijkse boodschappen. Na een uitgebreide boodschappenlijst gemaakt te hebben, gaan Chiara en ik samen boodschappen doen. We zouden ‘s avonds met vrienden afspreken, maar dit ging op het laatste moment niet door. Daar zat ik dan met al mijn lekkers.

‘s Middags hebben we een verjaardag. Ik neem een klein stukje taart en weet me verder redelijk in te houden met het nemen van hapjes. Trots op mijzelf, want niet alleen wist ik me in te houden, we zijn ook nog eens gaan fietsen en dat vond ik een extra pluspunt van mijzelf.

Ons avondeten op zaterdag is eigenlijk vaste prik patat.
Ik weet het, twee keer patat in de week is niet zo best, maar ik maak in dat opzicht misschien andere keuzes.
Anyway. Ik neem gewoon een normale portie, eet er een snack bij en geniet ook van het lekkers dat mij gegeven wordt. Zaterdagavond drink ik een wijntje en eet wat lekkers.

Zondag zijn we laat ons bed uit. Ik ontbijt met een geroosterde boterham, gebakken ei met tomaat, ui en kaas.
Niks smaakt lekkerder dan een stevig ontbijt, zo heb ik wel gemerkt.
We maken eind van de ochtend een lekkere wandeling, het is namelijk heerlijk weer en al met al zijn we zo’n 45 minuten onder de panne. Ik drink mijn lekkere rode wijntje terwijl ik dit blog typ en heb een bakje chips gehad.

Eind van de middag komen mijn schoonouders en ‘s avonds hebben we een broodmaaltijd met z’n allen.
Ook vandaag zit ik weer onder mijn kcal hoeveelheid en ik kan met een gerust hart slapen.

Maandag

Weegdag. Althans dat zou het moeten zijn, wil het niet zo zijn dat ik mij gigantisch verslapen heb en dus geen tijd heb om uitgebreidt mijn weegmoment te nemen. Ik kies ervoor hem ook deze week op dinsdag morgen te doen.
Het blijft dus nog even spannend 😉

Zo. Nu zijn jullie volledig op de hoogte van mijn afvalrace de afgelopen weken. Qua mood schommelt het nogal, maar als dan toch mijn doelen maar behaald worden!

 

 

 

 

 

 

Volg:

3 Reacties

  1. 23 januari 2018 / 08:56

    Nou ondanks dat het af en toe even tegen zit vind ik dat je je telkens goed herpakt. Je bent gewoon goed bezig. Heel veel succes weer deze week!

  2. 23 januari 2018 / 23:12

    Wat ontzettend knap. You go girl!!
    Ik had vandaag een goeie dag totdat ik slecht nieuws kreeg. En toen ging dat kleine reepje Tony’s wat in de kast lag, toch op!

Geef een reactie

You have to agree to the comment policy.

CommentLuv badge